Marketing en Promotiemateriaal

Flyers drukken: hoe en wat?

vrijdag, 14-11-2014  

Flyers drukken, belangrijk voor uw bedrijf! Maar hoe doet u dat nu eigenlijk, flyers drukken? Moeilijk, denkt u waarschijnlijk, dat flyers drukken. Maar eigenlijk is er helemaal niets aan. Het is super makkelijk en hieronder zullen we een plan beschrijven waarmee u op de snelste en meest efficiënte manier uw flyers drukken kunt. Volg ons daarom en laat u verleiden tot de kunst van het flyers drukken!

Flyers drukken: niet moeilijk!

Helemaal niet moeilijk: flyers drukken! Zeker niet, heerlijk eenvoudig zouden we het wel kunnen noemen. Een kind kan de was doen, en dat is niet omdat uw shirts zo naar zweet ruiken door al die stress en het harde werken, omdat het niet lukte om het flyers drukken voor elkaar te krijgen. Nee, het is zeer makkelijk. En wel omdat alles tegenwoordig helemaal geautomatiseerd verloopt op het gebied van flyers drukken. Maar hoe doe je dat dan? Nou, het meeste werk vindt plaats op de computer, de laptop of misschien zelfs wel de tablet. Begin vooral met het installeren van de juiste programma’s voor het flyers drukken. Wilt u er tekst op hebben? Dan zou een grafisch programma kunnen helpen. Maar een mooie foto met een logo werkt natuurlijk ook, en dan is het wel handig om uw slogan er op te vermelden en ook een soort van contact informatie sectie. Zoals u merkt, is tekst eigenlijk wel onontkoombaar. Daarom neme u dus het beste een programma waarmee tekst verwerkt kan worden en waarin ook de mogelijkheid bestaat dat er afbeeldingen in geplaatst kunnen worden en dat er dan dus ook mee gespeeld kan worden qua positie en qua afmetingen en dergelijke. Dit lijkt allemaal heel simpel, maar als beginner is dit toch wel heel wat anders dan eventjes naar het kopieerapparaat lopen en er een velletje papier onder leggen en dan denken: zo dit wordt mijn folder.

Flyers drukken: werken met de handen of digitaal?

Vroeger ging het flyers drukken heel erg uit van papieren snippers, foto’s en typemachines. Het was echt handwerk om het zo maar eens te noemen, dat flyers drukken. Met een stanleymesje de hoekjes eraf snijden, met een potlood en een liniaal de teksten plaatsen en uitlijnen. Het was allemaal veel meer die hands on mentaliteit, zoals men dat tegenwoordig in hippe organisaties noemt. Dit lijkt vooral iets te zijn dat voort komt uit het digitaliseren, waardoor het echt met handen werken niet meer gebeurt in organisaties. Het met de handen werken is dus een abstracter begrip geworden, veelal gekoppeld aan het mentale werk. De handen uit de mouwen steken, dat kan ook boven een toetsenbord. Hands-on mentaliteit slaat op een manier van werken die praktisch en direct is, zonder dat er veel bij overlegd en nagedacht wordt. Gaan met die banaan, zeg maar. Deze mentaliteit is ook zeer toepasbaar bij het maken van flyers. Veel kunstenaars, professioneel en afgestudeerd, houden van concepten en diepgravende theorieën over het leven en de manier waarop kunst daarop in weet te grijpen. Echter bij flyers drukken is deze kunstzinnige inslag helemaal niet nuttig en is het beter om te gaan voor het mooie, het stijlvolle, het pakkende: dus gewoon doen en kijken. Aanpassen en weer opnieuw kijken. Is het wat? Nee, dit en dit moet nog anders. Oké, dan doen we dat! Het belangrijkste van flyers drukken is dus dat het er op het eerste gezicht goed uit ziet. Het gaat om die eerste indruk. Een mooie combinatie van de juiste kleuren die passen bij uw bedrijf of uw persoon. Een goed logo is ook belangrijk. Zorg dat u een logo heeft als u flyers drukken laat. Een logo groot bovenaan, een mooie foto als achtergrond, een goede slogan zodat de mensen meteen weten waar het papiertje over gaat. Dan op de achtergrond de foto een beetje vervaagd, met daar over heen een stukje informatie. Denk bij de informatie aan de indeling. Ten eerste dient u de lezer het stuk in te trekken. Dit kan met een leuke eerste zin: die trekt het oog. Daarna een aantal zinnen die de lezer lekker maken: dat willen ze ook! Dat is wat ze moeten denken na die eerste zin. Zoals u waarschijnlijk wel heeft gemerkt, voldoet dit artikel niet geheel aan deze eis, maar dat is niet erg, aangezien Google altijd denkt: dat wil ik ook! Google is zo fijn, helaas is Google niet een lezer van uw folder. Mensen lezen uw folder: dus trek ze de folder in met een flitsende voorkant, een prachtige eerste alinea op de achterkant, en daarnaast de informatie die ze nodig hebben om daadwerkelijk mee te doen aan de activiteit die u met de folder wereldkundig wilde maken. Deze laatste stap is onderdeel van het belangrijkste element van de folder: u wilt dat de mensen ook daadwerkelijk er iets mee gaan doen; u wilt ze activeren, zoals dat mooi heet in marketingland. En dat kan door ze aan te sporen, nadat u ze eerst helemaal lekker heeft gemaakt met datgene waarmee u ze lekker wilde maken. Kom dan, op deze datum, naar deze en deze locatie om dit en dit uur! U heeft dus een bepaalde activiteit waar u de mensen heen wilt trekken, en u heeft het design, u heeft een boodschap. Dan is het tijd om tot flyers drukken over te gaan. Flyers drukken is nu heel makkelijk: ga naar de drukker en vraag hem om de folders te drukken: en klaar is Kees!


Comments are closed.