Coaching en Workshops

Social media uitbesteden

donderdag, 13-12-2018  

Heb jij wel eens de optie van je social media uitbesteden overwogen? Voor bedrijven en instellingen kan dit echt een goed idee zijn! Als ondernemer zit je bijvoorbeeld altijd met het dilemma of je nu wel of niet mee moet doen met bijvoorbeeld:

  • Instagram
  • Facebook
  • Twitter

Het kan heel veel effecten hebben om wel op deze kanalen aanwezig te zijn. Het kan je veel aandacht opleveren en daardoor ook nieuwe klanten. Mits je het natuurlijk op de juiste manier aanpakt! En dat is nu net de reden waarom social media uitbesteden zo’n goed idee is. Want om hier goed mee aan de slag te gaan, moet je hier veel tijd in steken. En wie heeft die tijd nu? Jij hebt als ondernemer waarschijnlijk wel betere dingen te doen, zoals het ontwikkelen van nieuwe producten of diensten. Je hebt eigenlijk helemaal geen uren over om ook nog aan de slag te gaan met bijvoorbeeld Facebook. Je moet regelmatig berichten plaatsen om een beetje in beeld te blijven bij je volgers en dat blijft er dan vaak weer bij. Als je hier niet om denkt, dan zak je echt weg in de algoritmes en raak je helemaal uit beeld. Je social media uitbesteden is daarom dus een goede keus.

Social media uitbesteden aan professional

De genoemde algoritmes zijn, naast tijdsdruk, ook een belangrijke reden waarom ondernemers kiezen voor social media uitbesteden. Er veranderen elke keer weer zaken op dit gebied, waardoor het voor jou lastig is om bij te houden wat voor soorten berichten nu goed werken en wat niet. Was het in het verleden zo dat op bijvoorbeeld Instagram en Facebook alle berichten op chronologische volgorde op de tijdlijn werden weergegeven, tegenwoordig gaan de algoritmes er op los en die bepalen wat jouw volgers wel te zien krijgen en wat niet. Dit kan ontzettend frustrerend zijn als jij niet weet hoe je het nu aanpakt dat jouw posts wel zoveel mogelijk zichtbaar zijn. Je social media uitbesteden is ook daarom dus een goede keus! Een professional op dit gebied houdt alle veranderingen omtrent bijvoorbeeld het algoritme van Facebook goed in de gaten en kan daar dan ook zo goed mogelijk op inspelen. Ook weet een dergelijke specialist hoe je de statistieken die gegeven worden moet lezen en hoe je deze kunt gebruiken om meer rendement uit jouw pagina te halen. Je social media uitbesteden kan er dan ook echt voor zorgen dat jij een veel groter bereik krijgt via deze kanalen!

Professionele hulp

Zoek jij professionele hulp op dit gebied, zoek jij een specialist aan wie jij je social media uitbesteden kunt? Dan ben je bij Social Business Kees aan het juiste adres! Hij houdt zich iedere dag hier mee bezig en weet dan ook als geen ander wat werkt en wat niet! Om jou te kunnen helpen, zal er eerst een kennismakingsgesprek plaatsvinden. Hij moet immers een beeld krijgen van jou en jouw bedrijf, om zo goede berichten voor jou te kunnen plaatsen. Ook zal in dat gesprek de strategie vastgesteld worden, net als het doel dat jij wilt bereiken. Je social media uitbesteden betekent echter niet dat je er zelf helemaal niets meer aan hoeft te doen, je zult wel eens per maand onderwerpen of informatie aan moeten leveren. Op basis daarvan kan deze specialist berichten voor jou aanmaken en plaatsen op de diverse kanalen. Jij levert dus de content en hij zorgt ervoor dat het op een aantrekkelijke manier geplaatst wordt. Wil jij meer weten over de mogelijkheden van social media uitbesteden die Social Business Kees kan bieden? Dan moet je eens kijken op socialbusinesskees.nl!


Comments are closed.